dask_logoDASK ANADOLU DAĞ MARATONU 4-6 Temmuz 2013’de Bolu’nun Seben ilçesi Köroğlu Dağlarında düzenlendi. Ve biz yine oradaydık…
Genel Bilgiler:

Bu yıl on dördüncüsü düzenlenen Uluslar arası DASK Anadolu Dağ Maratonu, 200 km2’lik dağlık alanda yapıldı. Yarışmaya Türkiye’nin yanı sıra farklı ülkelerden 9 yarışmacı da katıldı. Uzunlukları farklı dört parkurda 142 doğa sporcusu iki gün boyunca performans ve yön bulma becerilerini sınadılar. Parkurlar ve ilan edilen tahmini mesafeler (Ultra’da ilan edilenden kısa ve az tırmanış çıktı.):

DASK Anadolian Mountain Marathon took place for the 14th time, July 4th-6th-2013. Total 142 runners (71 teams) started of which 9 were foriegners. This is a two stage complete self sufficient team marathon that requires navigation (plotting cordinates on map and reading it to CPs). No supplies by organisation except hot water at Camp, the race runs through the cool climate and awesome views of high Bolu lands. Race elevation is between 1200-2300 meters, some years harsh mountain weather takes charge  but occationally wonderful conditions to run.

parkurlar

kısa

~30 km

~800 – 1800 m

Anadolu Dağ Maratonu (ADAM)‘ın en güzel ve eşsiz yönlerinden biri yarışmacıların yanında, sayısı onlardan çok daha fazla olan eş-dost-aile ve tanıdıklardan oluşan izleyici kitlesidir. Yarışmacıların yanı sıra kamp yapmaya ve yarışmayı izlemeye gelen yaklaşık 300 kişi kamp alanında konakladılar. Yürüyüş yaptılar.

Bolu Valiliği, Seben Kaymakamlığı, Seben Belediyesi Bolu Orman Bölge Müdürlüğü ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nün, katkılarıyla düzenlenen, yarışmada 30 DASK gönüllüsü görev aldı. Bey Piliç, Memorial Hastaneleri ve Salomon dereceye giren yarışmacılara ikramlar ve hediyeler verdiler.
Cumartesi akşamı ödül töreninde fotoğraf gösterimleri, müzik dinletileri ve kapanış kokteyli yapıldı. Ateş başında sohbetler yapıldı. Yarışmacılar deneyimlerini ve anılarını paylaştılar.

Bizim Yarışımız / Our Race:
Yarışmaya 2012 yılında olduğu gibi Aykut Çelikbaş ile beraber, Ultra parkurda katıldık. Sevgili oğlumuz, 5. yaşına girmeden 4. ADAM kampını yaptı. Bu sefer çok daha fazla keşif, eğlence ve bizler için huzur(5 yaşında hareketli bir oğlanın olabildiği kadar) ile geçti.

Aykut ile bir hafta öncesinde koştuğumuz 86Km ^3750m’lik Lavaredo Ultra Trail yarışının psikolojik ve fiziksel yorgunluğu ile başladığımız yarış beklediğimizden iyi devam etti. Perşembe hava kararmadan kamp alanında olacak şekilde öğlen saatlerinden İstanbul’dan yola çıktık, yolda alışveriş dışında oyalanmadık. Aile çadırımızı kurup akşam yemeğine hazırlandık, malzeme ve çantalarımızı hazırlamaya başladık.

I teamed up with Aykut as the year before. Travelled with family, my wife and son camped while we raced. Many families come and join the base camp there were more than 20 kids running around. We had stiff legs from previous week, racing the Lavaredo UT in Dolomites. Still managed a podium slot and enjoyed alot. This was a great endurance and power training for our UTMB preperations.

DASK-ADAM-yarisma-toplantisi

Numaralarımız dağıtılırken. Race briefing & race bibs distribution takes place the evening before day1.

Gece 20:30 gibi açılış konuşması ve yarışma brifingi yapıldı, takımlar numaralarını ve çıkış zamanlarını öğrendiler. Son işleri ayarlayıp hızla yattık. Çıkış saatimiz 05:20 idi, saatimizin alarmını 04:30a kurduk. Büyük aile çadırımızın için hızlıca hazırlanıp 7 dakika erken çıkış alanına gittik.

harita-isaretleme

İlk gün haritamızı işaretlerken.  You have the map and coordinates as UTM. Need to plot carefully on the map. This is done in the racing time. F: Ceren Orhan

Haritamızı alınca hızla bütün koordinatları işaretleyip ilk 4 hedef için taslak rota işaretledikten sonra yola çıktık. Çifte kontrollerle doğru yere işaretlediğimize baktığım için 14 dakikamızı aldı. Rotanın 2012 senesine göre daha kısa ama daha tırmanışlı olacağını öngörüyordum, mantıklı rotalar yoldan sıklıkla çıkmayı gerektiriyordu, bozuk zeminde ilerlemeye hazırlıklı olmalıydık.

06:20AM: 1750mdeki yoldan KN2'e giderken Nefis Manzara

06:20AM: 1750m’deki yoldan KN2’e giderken Nefis Manzara
The awesome early morning scenery on route.

Gün tahmin ettiğim gibi dik yollarda ve yamaçlarda, sık sık taşlık bozuk zeminde ilerleyerek geçti. Dolomitlerin yorgunluğu bacaklarda bir ağırlık yaptı, yokuşlarda hızlıca yürüyebiliyorduk ama düz zeminde koşmak zorluyordu. 5. Start alan takım olarak KN2 itibarıyla 3. Gitmeye başladık ve hep öyle devam etti. Arkamızdan çıkan 6 takımın biri önümüzdeydi, kalan beş takımın her an bizi yakalayabileceğini düşünmek ve konuşmak bizi hızlandırmaya yarıyordu ama belirsizlik içindeydik. Gün ortasında ve sonuna doğru arkamızdan gelen takımların parkurunu anlayamamakla beraber bizim parkurumuzda olduklarını sanıp hızlandık, kendimizi zorladık. Ancak ana kamp yolunda son kez gördüğümüz ekiple bir süre paralel gittikten sonra buluştuğumuzda Uzun parkur takımı olduklarını öğrenip rahatladık.

KN5'e giden yolda, Koççuvaz Deresi girişindeki harika manzarada bir an yavaşlıyoruz.

KN5’e giden yolda, Koççuvaz Deresi girişindeki harika manzarada bir an yavaşlıyoruz. On the way to CP5, just hitting the Koççuvaz River, it is worth a second more to breath.

Taşoluk Tepe’sinden Köroğlu Deresi’ne 700m alçalmaya başlıyoruz, Aykut batonlarını konuşturuyor. Gün boyunca dik çıkış ve inişler yaptık, arazide “yardığımız” etaplar genelde bozuk ve zor zeminlerdi.
Beginning of a 700m descent from 2100m ridge line. Cross country sections were mostly on rugged hard terrain this year.

Sırttan biraz alçaldıktan sonra aşmamız gereken zemin.  The terrain to descent, still 600m to the Köroglu River bed.

Sırttan biraz alçaldıktan sonra aşmamız gereken zemin.
The terrain to descent, still 600m to the Köroglu River bed.

Ardalan Yaylası'na (1750m) girerken. Seben'in en güzel ve bakımlı yaylalarından biri. Karşı sırtı aşmaya devam edeceğiz. Selam verdiğimiz yenge bize harika enerji simitleri ikram ediyor. Ardalan Yayla is located at 1750m, it's one of the most beatiful yaylas in Seben area. Say hello to locals, they may offer fresh maked food back and do take : it will be delicious.

Ardalan Yaylası’na (1750m) girerken. Seben’in en güzel ve bakımlı yaylalarından biri. Karşı sırtı aşmaya devam edeceğiz. Selam verdiğimiz yenge bize harika enerji simitleri ikram ediyor. Ardalan Yayla is located at 1750m, it’s one of the most beatiful yaylas in Seben area. Say hello to locals, they may offer fresh maked food back and do take : it will be delicious. Our route need to pass over the ridge on the back.

aykut-celikbas-caner-odabasoglu

Gün1 sonunda Ara Kamp’a varmak güzel…
Happy to finish Day 1.

Kampa 9 saatten biraz hızlı 14:30 civarı vardık. Böylece dinlenecek ve beslenecek bol bol vaktimiz oldu. Çoklu gün yarışlarında ilk günü erken bitirip dinlenmeyi uzatmak çok değerli. Kısa bir uyku bile çektik.

cam-minima-tent

Ara kampta Aykut ile beraber kaldığımız hafif çadırımız (yağmur tentesini daha kurmadan.) Gün boyunca 5 ayrı kişi “Buna hanginiz giriyor?” dedi. Çok alındık. Our minimalist Camp Minimal Tent at camp (yet without the flysheet.)

dask2013 (14)-camp-minima-tent-inside

Çadırın içinde ancak yatabiliyoruz ama hafif olmak için biraz fedakarlık gerekli… Yes, you need to sucrifice some confort to race light – yet still both inside…

İkinci gün güzel bir havaya zımba gibi kalktık, biraz daha yavaş işaretledik haritamızı (19 dakika) ve yola koyulduk. Uzun tırmanış ile haritadan kopup hata yaptığımız 2. nokta, sonrasında hızlı gittiğimiz 2 KN,  KN5’e giderken takip ettiğimiz mükemmel paralel patika ve ardından sık genç ormanda umutsuz Indiana Jones Bolu’da maceramız…KN6 sonrası son rampada tekrar “Allah’ım bana bir pala..” şarkısı ve günü önce arazide sonra toprak yoldan aşağı koşarak bitirişimiz…

İkinci gün boyunca tek bir kareyi kampa 2km kala dik bir taşlık yamacı koşarak inerken durup çektim. Dağlarda koşmanın en güzel tarafı bu güzelliklerin farkında olabilmek. The only pic I took on Day2, near the end of a steep rugged downhill run. I love montain trails as you can be aware of the beauties on Earth.

Böylece 2. günü de en iyi 3. zamanı yaparak bitirdik:
1.gün 8:51 (17 dakika harita işaretleme dahil)/ 45km / ^2500m,
2.gün 7:11 (19 dakika harita işaretleme dahil) / 33km/ ^1500m,
Toplam 36 dakika hazırlık + 15:25 hareket zamanı ile toplam 75-78km arasında bir mesafeyi 4000m tırmanıp inerek aldık. Ultra Parkurda 3. olmayı başardık. Dailymile notum için tıklayınız.

We did in two days total 36 mins of map plotting and preps + 15 hours 25 mins on foot for the 3rd place on Ultra Podium. We estimate 75-78km with little less than 4000m climbing. You can check my Dailymile post.

Ultra parkur kürsüsünde ödülümüzü Anadolu Dağ Maratonu Düzenleme Kurulu Başkanı Hakan Gönendik’ten aldık. Elbette sevgili oğlum Can Berk ile beraber. Race Director hands out the prizes to the ultra category podium. F: Ceren Orhan

Malzeme olarak büyük ölçüde geçen seneki ekipman ile katıldım, en önemli değişiklik ayakkabı olarak The North Face Ultra 105 kullanmam oldu ve bozuk zeminde kesinlikle çok rahat ettim. Ağır ve sert bir ayakkabı için tereddütler yersizmiş, sürekli konforlu ve (bacaklarım nispetinde) hızlı hareket ettim. Dehidre astronot yemekleri kullanmadık. Benim yemeklerim şunlardı (Aykut da benzerini tüketti):
Yarış sırasında (2 gün toplamı):
2 adet Seğmen tahin pekmez tüpü
2 adet enerji jeli
1 paket GU enerji lokumu
1 paket çubuk kraker
1 paket mini Cheetos
1 avuç karışık kuruyemiş
1 adet Tadımca bar (antep fıstıklı)
4 adet mini snikears
5 paket 500ml izotonik toz
1 avuç M&M bonbon(Aykut’un paketi)
yarım taze simit (ardalan yaylasında yengenin ikramı)

Ara Kamp Yemeklerim (kampta kaldığım süre boyunca):
3 paket hazır çorba
200 gr bulgur (pişmiş taşıdığımın yarısı)
4 dilim doygun ekmek
1,5 parmak sucuk (ateşte kızartarak)
1 paket Kore eriştesi, 300 gr paket
2 adet 3ü1 arada kahve
Kuruyemiş (genelde ikramlar)
Yarım peynirli sandviç (ikram)
1 paket Seğmen fındıklı çikolata tüpü

Hızlı Sonuçlar / Quick Results 2013:
Ülkemizde kendi alanında tek olan ve 2000 yılından bu yana her yıl düzenlenen Anadolu Dağ Maratonu’nun 2013 yılında dereceye giren yarışmacıların isimleri aşağıdadır.

Ultra Parkur/ Ultra Course (90-130 km.)
1- Mahmut Yavuz – İlyas Avcı
2- İrfan Altuntaş – Murat Ekici
3- Caner Odabaşoğlu – Aykut Çelikbaş

Uzun Parkur / Long  Course(70-90 km) Mix (Kadın – Karma Kategori/ Women & Mix)